מאי זכויות

אנחנו משלמים מס הכנסה במהלך כל שנות עבודתינו ולעיתים גם אחרי היציאה לגמלאות, אך כמה מאיתנו מודעים לזכויותיהם בתשלום המס? מלכה נחמיאס, מייסדת ומנהלת "מאי זכויות", מלווה אנשים לקבלת פטור ממס הכנסה על רקע רפואי, ומסייעת להם לחסוך מאות אלפי שקלים.

במהלך שנות עבודתה של מלכה נחמיאס בתחום הפיננסים, התוודעה לנושא של פטור ממס הכנסה על רקע רפואי והחליטה להתמקצע בו. "הנושא הזה אתגר ועניין אותי וכשליוויתי אנשים והם זכו לקבל פטור ממס הכנסה על רקע רפואי, הרגשתי שזה הייעוד שלי", אומרת מלכה, "אני רואה את השמחה של הלקוחות שלי, שמקבלים הרבה כסף בתקופה שהם הכי הרבה צריכים אותו, וזה גורם לי סיפוק רב".

לדברי מלכה, אנשים רבים, ובעיקר גמלאים, לא מודעים לכך שמגיע להם פטור ממס הכנסה על רקע רפואי. "פטור ממס הכנסה אינו תלוי גיל, אנשים שעברו את גיל 67 ומקבלים פנסיות גבוהות, חושבים שלא מגיעות להם זכויות ומאוד מופתעים לגלות שמגיע להם פטור ממס הכנסה, השאלה העיקרית היא אלו בעיות רפואיות יש לאדם".

פטור מס הכנסה 3

למי כדאי לקבל ייעוץ בנוגע לפטור ממס הכנסה?

"ראשית, כל אדם שיש לו בעיה רפואית יכול לפנות אליי, זו שיחת טלפון ואפשר רק להרוויח ממנה. שנית, הבעיות הרפואיות שמזכות באחוזים גבוהים הם: מחלת לב קשה , כלי דם, כליות, מפרצת , אלצהיימר ולבעיות האלו ניתן להוסיף עיניים, שמיעה, פרוסטטה, סוכרת עם סיבוכים, פרקינסון, מחלת ראות בעיות אורתופדיות ועוד. כמו כן, נכות מנפגעי הנאצים או כל נכות אחרת יכולה להוסיף לסך האחוזים", אומרת מלכה ומדגישה כי אחוזי הנכות שאנשים מקבלים הם רפואיים בלבד, למעשה הם יכולים להיות אנשים מתפקדים ולעבוד משום שהתפקוד שלהם לא נבחן אך עדיין הם יכולים להיות פטורים ממס הכנסה.

פטור מס הכנסה 2

מלכה נחמיאס צברה וותק של 15 שנים בתחום, ובהמשך החליטה לפנות לדרך עצמאית. יחד עם מלכה עובד צוות מיומן אשר אחראי על איסוף החומר ומעקב אחרי ביטוח לאומי, מס הכנסה וועדות רפואיות ולעיתים פגישות עם לקוחות. "עם זאת, הכול עובר תחת הפיקוח שלי, אני מעורבת בכל תיק ותיק ומתלווה לוועדות חשובות".

פטור מס הכנסה

שני המאפיינים שמייחדים את השירות שנותנת מלכה ומבדלים אותה מהסביבה העסקית בה היא פועלת הם העובדה שהיא מגיעה לבית הלקוח ומתלווה ללקוחותיה בוועדות הרפואיות.

"חשוב לי להגיע לבית הלקוח משום ששם נמצאים כל המסמכים הרפואיים, ללקוח אין מושג אילו מסמכים אבקש, כך שהדבר מייעל את הפגישה וממקד אותה. בנוסף, הנסיון והידע שצברתי במהלך השנים הם עצומים, למדתי מנוכחותי בוועדות מהן דרישות הרופאים, אילו מסמכים מתקבלים וכך אני יודעת בדיוק איך לכוון את הלקוח ועל מה לשים דגש. כאשר אני בונה תיק, אני יודעת אילו מסמכים בדיוק על הלקוח להביא ומה ידרשו ממנו בוועדה. זמן להכיר את המחלות והבעיות הרפואיות הקיימות, ולהבין כמה אחוזי נכות ניתן לקבל על כל פגיעה".

מהו הליווי שאת מציעה ללקוחותייך?

"בתחילה, אנשים פונים אליי דרך המלצות או פרסום, בשיחה טלפונית אני מציגה שאלון קצר על מנת לבדוק אם יש פוטנציאל לפגישה. בהנחה שקיים פוטנציאל שכזה, אני קובעת פגישה ומגיעה ללקוח הביתה. בפגישה אנו נכנסים לעובי הקורה, לעיתים המצב לא חמור כמו שהאדם מתאר, ובמקרים רבים אדם מתאר בעיה, אך אנו מוצאים דברים הרבה יותר חמורים ממה שציין בשיחת הטלפון. כשיש "קייס" אני אוספת את החומר הרפואי אנו בונים תיק, ושולחים למס הכנסה, לאחר תשלום האגרה. בהמשך התהליך יש וועדות רפואיות, שאליהן אני מלווה את הלקוח, ברגע שמגיעים ל-89.1 אחוזי נכות, הלקוח מקבל פטור ממס הכנסה. חשוב לציין כי אפשר לקבל פטור עד שש שנים אחורה, עם ריבית והצמדה". 

אחד מלקוחותיה של מלכה הוא פרופסור למשפטים מאוניברסיטת תל אביב אשר יצא לגמלאות אך עדיין ממשיך לעבוד באקדמיה, ופנה בעקבות רשלנות רפואית. "כשעברתי על המסמכים הרפואיים, גיליתי שם מספר בעיות שיכולות לזכות אותו באחוזי נכות. הגשנו את החומרים והוא קיבל פטור ממס הכנסה. הפטור שקיבל הוא רטרואקטיבית מ-2014 ועמד על סך של 450,000 ש"ח בנוסף, הוא לא יצטרך יותר לשלם מס הכנסה". מלכה זוכה להערכה והוקרה רבה בקרב לקוחותיה, השירות שהיא מעניקה הוא בעל אופי משפחתי, הזמינות גבוהה והיחס חם ואכפתי. "כשאני מלווה לקוח זה כמו משפחה, אני נלחמת עבורו כי באמת אכפת לי, אני מעודכנת לגבי כל דבר ועניין בתיקי הלקוחות, ונמצאת איתם בוועדות לא פעם גם על מנת לתמוך בהם רגשית".

מהם אחוזי ההצלחה שלך?

אחוזי ההצלחה מאוד גבוהים. היו לא מעט לקוחות שהגיעו אליי אחרי שראו מספר עורכי דין שניסו להוריד אותם מזה, והצלחתי להשיג להם פטור ממס הכנסה. לעומת זאת, עם לקוחות אחרים, שהיה נדמה לי שזה יהיה הכי קל, אנו מקבלים מענה שלילי, אבל גם אז אני לא מוותרת ומגישה ערעור, ובסוף הם מקבלים את הפטור".

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ

Call Now Button דילוג לתוכן